Debat

El debat ha girant entorn de la proposta d’un professor per eradicar actituds racistes dins dels grups classe. El professor ha basat la seva proposta amb l’objectiu de trencar estereotips. La companya per una altra cantó veu aquests jocs com un perill.

Per la meva part i un des de la perspectiva d’unes quantes setmanes vista de la realització del debat crec que ambdues posicions poden ser igual de vàlides. Però ambdues poden tenir un punt de trobada en la reflexió i en l’explicació prèvia del treball ben acompanyat del professor amb els seus alumnes.

L’acció del joc australià intenta mostra als alumnes els prejudicis que crea allò que veiem diferent, intenta desmontar el que veuen diferent amb allò que realment ens uneix, la ajuda mútua, les nostres possibilitats, el treball en equip. La possibilitat de construir en equip. La interculturalitat en aquest cas es veu com convivència en la diferència. Per això és important entendre el nou paradigma per poder transmetre aquesta necessitat de convivencia entre cultures.

El respecte entre les diverses cultures que conviuen en un mateix territor és encara una utopia. Aquest nou paradigma el veig com un projecte que neix en les institucions escolars.

La interculturalitat ha de consistir, doncs, en el contacte i el descobriment de bases i fonaments de cultures diferents a partir d’un futur de cohesió.